Solutionarea Online a Litigiilor (SOL)
Solutionarea online a litigiilor (SOL)
Platforma de solutionare on-line a litigiilor (SOL)
este pusa la dispozitie de Comisia Europeana pentru a le permite
consumatorilor si comerciantilor din UE sau din Norvegia, Islanda si
Liechtenstein sa-si solutioneze litigiile legate de produse si servicii
cumparate de pe internet, fara sa apeleze la instanta.
Platforma SOL
nu este asociata niciunui comerciant. O puteti folosi pentru a aduce
reclamatia dvs. in fata unei entitati autorizate de solutionare a
litigiilor.
Entitatile de solutionare a litigiilor sunt
organizatii sau persoane impartiale care ii ajuta pe consumatori si
comercianti sa ajunga la o intelegere pe cai extrajudiciare. De obicei, o
astfel de procedura este mai rapida si mai ieftina decat una judiciara.
Platforma SOL
este usor de folosit, ghidandu-i pe utilizatori pas cu pas. Ea
furnizeaza traduceri in toate limbile oficiale ale UE si prevede termene
limita pentru solutionarea reclamatiilor.
Datorita Platformei SOL,
consumatorii pot obtine solutii echitabile fie gratuit, fie cu
cheltuieli foarte mici, iar comerciantii pot evita proceduri judiciare
costisitoare si pot pastra relatii bune cu clientii.
Platforma de solutionare online a litigiilor (SOL)
pune la dispozitia consumatorilor si a comerciantilor o modalitate de a
rezolva litigii legate de cumparaturi efectuate pe internet atat din
propria tara, cat si din strainatate. Mai exact, litigiile sunt
inaintate unor organisme de solutionare alternativa a litigiilor
(entitati SAL) inregistrate pe platforma. Acestea sunt selectate
de statele membre dupa anumite criterii de calitate si comunicate apoi
Comisiei.
Mai multe despre platforma SOL gasiti aici: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO